Edenred Infografic Angajati

In parteneriat cu Institutul National de Sanatate Publica, compania Edenred a lansat in Romania, in data de 16 octombrie, programul FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) prin campania “Hai la 1 la masa! Ia o pauza pentru sanatate”. Astfel, Romania devine a zecea tara care implementeaza cel mai amplu proiect european de promovare a obiceiurilor nutritionale sanatoase in timpul zilei de lucru.

Cu ocazia zilei internationale World Food Day, care este sarbatorita in fiecare an pe 16 octombrie in tarile membre ONU, Romania adera la un proiect european lansat in 2011, menit sa schimbe mentalitatea si obiceiurile alimentare ale romanilor. Misiunea programului FOOD prin intermediul campaniei educationale “Hai la 1 la masa! Ia o pauza pentru sanatate” este sa creasca gradul de constientizare al importantei ritualului zilnic de care fiecare dintre noi are nevoie si pe care il merita. Pauza de pranz este un generator de energie mentala si fizica si ajuta la obtinerea unui echilibru intre viata profesionala si personala.

Cum arata pauza de pranz in Europa

In capacitatea sa de coordonator al programului FOOD, Edenred a realizat un studiu in 2018 pe un esantion de peste 25.000 de angajati si 1400 de proprietari de restaurante in opt tari europene (Austria, Belgia, Cehia, Franta, Italia, Portugalia, Slovacia si Spania) pe tema alimentatiei in timpul zilei de lucru. Cel de-al saptelea barometru FOOD a evidentiat cateva tendinte clare in randul angajatilor: cresterea cererii pentru mese sanatoase si echilibrate, rolul din ce in ce mai important pe care companiile il pot juca in imbunatatirea starii de bine a angajatilor si interesul general pentru tehnologie in incurajarea acestui tip de alimentatie.

Potrivit barometrului FOOD 2018, aproape 75% din europeni isi iau timp pentru pauza de pranz, cu 5% mai mult decat in 2014. Cu toate acestea, 27% dintre acestia aleg sa ia pranzul chiar la biroul la care lucreaza. 94% dintre belgieni mananca in mod regulat la birou, in timp ce in Franta pauza de masa in afara biroului este sfanta. 26% dintre angajatii francezi ies la restaurant in mod constant, luand in calcul pretul si proximitatea. Sunt intrecuti de slovaci, care ies la restaurant in pauza de pranz in proportie de 34% si de italieni cu 39%. Acestia prefera avantajele mancarurilor proaspat gatite si sanatoase.

Edenred Infografic Restaurante

Cat dureaza pauza de pranz in Romania?

Potrivit unui studiu Edenred, 50% dintre angajatii din Romania acorda mai putin de 30 de minute mesei de pranz spre deosebire de alte tari europene unde doar un procentaj de 23% din angajati aloca acest timp.

“Campania «Hai la 1 la masa! Ia o pauza pentru sanatate» este o initiativa pentru normalitate in stilul de viata al angajatilor. Pauza de pranz este un ritual care imbunatateste calitatea vietii si a sanatatii, motiv pentru care pledam pentru a-l introduce in cultura companiilor”, spune Dana Sintejudean, CEO Edenred Romania si Moldova. “Partenerierea cu Institutul National de Sanatate Publica atesta importanta acestei initiative, iar afilierea Romaniei la programul FOOD ne aduce un pas mai aproape de bunele practici europene”, a adaugat Dana Sintejudean.

In calatoria initiata de Edenred sunt cooptati angajatori responsabili, care-si pretuiesc angajatii si vor sa-i ajute sa fie mai sanatosi si mai eficienti. Alierea cu parteneri-restaurante sau cantine alaturi de care Edenred deruleaza un proces de educare in directia unei nutritii sanatoase reprezinta un element important in misiunea campaniei.
Campania educationala „Hai la 1 la masa!” a fost lansata in 2015 pentru a ajuta angajatii sa faca alegeri nutritionale inteligente si sa opteze pentru masa de pranz. In 2018, campania este integrata natural in programul european FOOD, coordonat de Edenred.

„Este un exemplu de unire de forte dintre sectorul public si cel privat pentru ca romanii sa primeasca, pe mai multe canale decat cele ale sanatatii publice, informatii despre regulile unei alimentatii echilibrate, sanatoase. Conform datelor statistice din analiza de situatie a campaniei Ministerului Sanatatii, derulate de catre INSP si Directiile de Sanatate Publica, sub sloganul «Alimente sigure in cantitatile necesare. Stop risipei alimentare!» in Romania o persoana arunca zilnic peste 350 de grame de mancare, ajungand sa risipeasca anual 129 de kilograme de alimente. Cea mai mare risipa se raporteaza la nivelul gospodariilor populatiei, circa 49%, urmate de sectorul industriei alimentare -37% si de retail cu 7%. Raportat la venitul familial, asta insemna un nivel de risipa de 6,9% pentru cei cu venituri sub 1.500 de lei (aproximativ 330 de euro) si 14,4% pentru cei cu venituri de peste 3.500 lei (770 de euro), conform datelor statistice ale Ministerului Agriculturii. Cum dezechilibrele nutritionale, supraponderea si obezitatea se concentreaza la populatia cu nivel educational scazut, reducerea acesteia si coordonarea eforturilor cu cat mai multi parteneri din randul companiilor si al restaurantelor si cantinelor, care sa promoveze un set de recomandari simple pentru o alimentatie sanatoasa este un prim pas important”, a spus Dr. Alexandra Cucu, Directorul Centrului National pentru Evaluarea si promovarea Starii de Sanatate din cadrul Institutului National de Sanatate Publica.

Sursa: http://www.romaniapozitiva.ro/