batoane de ciocolata

Romanii si-au reluat treptat, in 2022, obiceiurile perturbate de pandemia din 2020-21, la toate nivelurile, inclusiv cel alimentar, unul dintre indicatori fiind consumul de ”gustari” rapide, cu un aport sporit de energie. Practic, marea revenire la birouri de la munca de acasa (work-from-home) a fost marcata, printre altele, de cresterea in volum a vanzarilor de batoane de ciocolata pentru ca, nu-i asa, cu totii avem nevoie de un zvac de energie la birou sau in drumurile noastre zilnice.

Segmentul de batoane de ciocolata din Romania, care reprezinta 20% din piata de dulciuri, a inregistratin 2022 o crestere de 8% in volum, revenind la nivelul de dinainte de pandemia din 2020, fiind influentat de revenirea la birouri a consumatorilor, ceea ce a marcat revirimentul vanzarilor de gustari dulci.

Este bine-cunoscut faptul ca restrictiile de circulatie impuse in 2020 mai ales, dar si in 2021, au influenta obiceiurile de consum in absolut toate domeniile si categoriile de produse si consumatori. Dulciurile nu au facut exceptie.

”Faptul ca romanii au fost obligati sa stea in locuinte a condus aproape imediat la scaderea vanzarilor de batoane de ciocolata, dar au crescut instant, in compensatie, vanzarile de tablete si ciocolata de gatit, precum Nestlé Dessert, pe fondul consumului casnic. Pana la finalul anului 2022, situatia s-a re-echilibrat, am inregistrat o crestere puternica mai ales pe brandul KitKat, dar si pe Lion. Iar 2023 poate fi considerat un an normal, dupa fluctuatiile din ultimii trei ani. Pe acest fond de optimism in ceea ce priveste consumul, reiteram indemnul de a consuma cu moderatie cate putin din toate si mai ales, de a avea o alimentatie echilibrata si un stil de viata sanatos”, spune Alina Barbu, Senior Brand Manager Nestlé Confectionery.

Alina Barbu Senior Brand Manager Nestlé Confectionery

Pe de alta parte, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume si care detine brandurile de batoane de ciocolata KitKat si Lion, deruleaza o companie nationalain Romania in baza unui parteneriat la nivel global intre Nestlé si Amazon Prime, sub umbrela noii serii Lord of the Rings, Rings of Power, detalii aici.

Despre Nestlé

Grupul Nestlé este prezent in Romania din 1995, printre brandurile din portofoliul sau numarandu-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. In Romania, Nestle s-a implicat si in initiative ecologice si de responsabilitate sociala. In ultimii 3 ani companii a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon pana in 2050.

Initiativele globale Nestlé

In 2017, Nestlé a luat o serie de masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numara consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea initiativei “Nestlé needs YOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu. Nestlé isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evalueaza cei mai mari 25 de producatori de alimente din lume, concentrandu-se pe politicile, practicile si performantele lor legate de nutritie. Pozitia de top conferita Nestlé este recunoasterea angajamentului sau permanent fata de nutritie si sanatate, precum si angajamentul sau de a ajuta la abordarea provocarilor globale ale obezitatii si subnutritiei.

Nestlé for Healthier Kids

Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care sustin parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la activitati de cercetare si formulare a produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. in Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos – SETS”, initiat de Fundatia PRAIS.

Nestlé needs YOUth

Ambitia Nestlé in ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestlé needs YOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in anul 2030. Aceasta initiativa globala combina si coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World

Nestlé doreste ca produsele sale sa nu fie doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.