Granola de casa

Granola, este o gustare sanatoasa, daca aveti mare grija in alegerea ingredientelor! Trebuie sa alegeti fulgii de ovaz fara zahar.




Dar, daca o luati direct din magazin, atunci cititi cu atentie eticheta!

• asigurati-va ca selectati branduri care au un continut scazut de zahar sau deloc;

• un continut redus de grasime sau fara grasimi;

• cerealele integrale si nucile din granola ofera o sursa buna de fibre pentru sanatatea tractului digestiv. Alegti granola care contine nuci si migdale, bogate in omega-3.

• daca consumati granola ca pe cereale, puteti opta pentru un lapte cu continut redus de grasime (1,5%) lapte degresat, laptele de soia sau de orez,pentru a reduce numarul de calorii.

Reteta de granola o puteti personaliza in functie de preferinte.O puteti consuma ca atare, cu lapte sau cu iaurt.

Ingrediente pentru granola:

• 6 cani de fulgi de ovaz crispy;

• 2 cani de nuci si seminte: o combinatie de seminte de floarea soarelui, seminte de susan, seminte de in, nuci tocate, nuci pecan, migdale, caju, etc;

• O cana de stafide aurii si fructe uscate (smochine, merisoare, etc);

• Ulei de masline;

• Sare roz de Himalaya;

• 1 lingurita de scortisoara macinata;

• 1 ceasca de miere sau sirop de artar (in functie de gustul fiecaruia).

Mod de preparare granola:

Preincalziti cuptorul la 160°C. Intr-un bol amestecati fulgii de ovaz, nucile, seminele, scortisoara, sarea, mierea sau siropul de artar. Acest amestec distribuiti-l uniform intr-o tava tapetata cu hartie de copt, stropiti cu putin ulei de masline si dati la cuptor timp de 30 de minute sau pana cand amestecul capata o culoare maronie uniforma. Scoateti tava din cuptor si adaugati stafidele si fructele uscate. Lasati sa se raceasca pana cand granola ajunge la temperatura camerei. Apoi transferati intr-un recipient etans si pastrati la frigider. Consumati ca atare, cu iaurt grecesc sau cu lapte.

Recomandare: Cele mai frecvente cereale sunt fulgii de ovaz. Acestia pot fi inlocuiti cu succes cu o multime de alte cereale integrale sub forma de fulgi, cum ar fi grau, secara, quinoa, mei, grau dur, orez brun, etc.