
Intr-un efort concertat de a atinge tintele nationale de reciclare, Nestlé Romania colaboreaza cu parteneri din industrie, organizatii de gestionare a responsabilitatii extinse a producatorilor (OIREP), autoritati si societatea civila. Un punct de focus esential este redirectionarea atentiei asupra reciclarii ambalajelor din plastic flexibil, utilizate pe scara larga in industria alimentara.
Cresterea interesului pentru reciclarea plasticului flexibil
Conform Nestlé, populatia manifesta un interes tot mai mare in colectarea selectiva a ambalajelor din polietilena si alte tipuri de plastic flexibil, o tendinta esentiala in contextul in care Romania se confrunta cu provocarea cresterii constante a obiectivelor de reciclare. Acest interes este sprijinit de campanii educationale, precum „ReciCLARea e totul”, desfasurata in colaborare cu Green Resources Management, Federatia Nationala a Parintilor – Edupart si Primaria Sector 6. Campania vizeaza educarea publicului despre simbolurile de colectare separata si reciclare, punand un accent special pe ambalajele din plastic flexibil.
Campania de educare si concursurile pentru tineri
Lansata in mai 2024, aceasta campanie a culminat recent cu o vizita a elevilor clasei a VI-a D de la Scoala Gimnaziala „Liviu Rebreanu” din Bucuresti la fabrica de reciclare Green Group din Buzau. Elevii au castigat premiul cel mare in cadrul unui concurs de design de postere, prin care si-au exprimat dorinta de a contribui la un mediu mai curat. Vizita le-a oferit ocazia sa vada in detaliu procesul prin care ambalajele din plastic flexibil sunt reciclate si transformate in produse noi.
„Nestlé a lansat acest proiect deoarece, la nivel national, nu se colecteaza suficient de multe ambalaje din plastic flexibil. Avem nevoie de o implicare mai mare a romanilor pentru a sprijini tintele de reciclare stabilite de Uniunea Europeana”, a declarat Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager Nestlé Romania.
Provocarile reciclarii plasticului flexibil
Spre deosebire de PET-uri, ambalajele din plastic flexibil sunt adesea „murdare” dupa utilizare, pastrand urme de alimente. De aceea, pentru a creste rata de reciclare, consumatorii trebuie sa fie informati ca aceste ambalaje trebuie curatate inainte de a fi colectate. Alternativ, o solutie pe termen lung ar putea fi construirea unor facilitati industriale dedicate curatarii si reciclarii acestui tip de ambalaje, insa acest lucru ar necesita investitii substantiale.
Acest parteneriat intre sectorul privat, autoritati si cetateni reprezinta un pas esential pentru dezvoltarea unei industrii sustenabile de reciclare a plasticului flexibil in Romania.
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent in Romania din 1995, printre brandurile din portofoliul sau numarandu-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. In Romania, Nestlé s-a implicat si in initiative ecologice si de responsabilitate sociala. In ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon pana in 2050.
Initiativele globale Nestlé
In 2017, Nestlé a luat o serie de masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numara consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea initiativei “Nestlé needs YOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu. Nestlé isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evalueaza cei mai mari 25 de producatori de alimente din lume, concentrandu-se pe politicile, practicile si performantele lor legate de nutritie. Pozitia de top conferita Nestlé este recunoasterea angajamentului sau permanent fata de nutritie si sanatate, precum si angajamentul sau de a ajuta la abordarea provocarilor globale ale obezitatii si subnutritiei.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care sustin parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la activitati de cercetare si formulare a produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. In Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos – SETS”, initiat de Fundatia PRAIS.
Nestlé needs YOUth
Ambitia Nestlé in ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestlé needs YOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in anul 2030. Aceasta initiativa globala combina si coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé doreste ca produsele sale sa nu fie doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.