Nestle risipa alimentara foto copii gatesc

Nestlé, cea mai mare companie de alimente si bauturi din lume, atrage atentia asupra risipei alimentare, care poate insemna pentru fiecare familie o pierdere estimata de la cateva sute la cateva mii de lei pe an. Campania initiata de Nestlé Romania este sustinuta de Federatia Bancilor pentru Alimente din Romania (FBAR), Horeca School si Chef Stefan Popescu.

Reteta universala este simpla si accesibila oricui, fiind descrisa in principiul NutriPortia, care stabileste portiile ideale de mancare: proteine, carbohidrati si legume. NutriPortia imparte farfuria in trei parti, astfel incat jumatate sa fie acoperita de legume si verdeturi, un sfert de alimente bogate in proteine si un sfert de cereale, paste, orez sau alte surse de carbohidrati.

In fiecare zi, echivalentul a un miliard de mese este risipit la nivel global, doar in gospodarii. Conform Comisiei Europene, fiecare locuitor din UE risipeste anual 131 de kilograme de alimente, echivalentul a 350 de grame pe zi. Din aceasta cantitate, 70% este risipita in gospodarii, ceea ce inseamna ca fiecare persoana arunca zilnic 250 de grame de mancare.

„In viziunea noastra, nimanui nu trebuie sa-i fie foame. Fiecare aliment conteaza si a oferi hrana este forma de ajutor cea mai concreta pentru a raspunde la o necesitate esentiala. Tocmai de aceea, credem ca atentia si responsabilitatea de a nu risipi nicio farama de hrana reflecta grija si respectul pentru oameni si planeta, pentru resursele si bugetele investite”, subliniaza Gabriel Sescu, presedinte FBAR.

Risipa alimentara are un impact negativ si asupra mediului, deoarece resursele naturale, precum apa, terenul si energia, sunt utilizate ineficient pentru productia alimentelor care sunt ulterior aruncate. De asemenea, risipa alimentara contribuie la emisiile de gaze cu efect de sera (16% din totalul emisiilor in Europa) si la schimbarile climatice.

„In fata risipei alimentare, fiecare dintre noi poate deveni un protagonist al schimbarii. Fiecare aliment salvat reprezinta un gest de responsabilitate si respect fata de mediu si comunitatea din jur”, spune Cristina van der Schaaf, fondatoarea Horeca School.

In Romania, peste 6 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual, antrenand costuri inutile pentru gospodarii. Aceste sume ar putea fi folosite mai bine in alte scopuri.

„Impreuna cu Chef Stefan Popescu, Horeca School si FBAR, incepem o campanie de comunicare privind importanta reducerii risipei alimentare prin gesturi simple si la indemana. Un astfel de gest poate fi adoptarea metodei NutriPortia, care tine cont de doua principii esentiale: diversitate si cantitate”, explica Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé Romania.

Prin parteneriatul pe termen lung cu „Banca pentru Alimente”, Nestlé Romania contribuie la reducerea risipei alimentare, donand tone de produse lunar catre beneficiarii Bancii. Din 2018, Nestlé Romania a donat peste 269 de tone de produse, din care 60 de tone numai anul trecut.

„Acceptati provocarea de a risipi cat mai putine alimente timp de cateva saptamani! Provocarea se aplica pentru toata familia! Copiii se vor distra masurand cata hrana se risipeste in familie si vor veni cu idei despre cum puteti evita risipa de mancare. Daca familia ta reuseste, primiti cu totii o recompensa!”, a spus Chef Popescu.

La invitatia Nestlé Romania, Chef Popescu a gatit impreuna cu copiii de la Horeca School cinci retete, iar meniul astfel creat a fost donat integral catre Casa Sf. Ioan din cadrul Asociatiei Caritas Bucuresti.

Despre Federatia Bancilor pentru Alimente din Romania

FBAR si cele noua Banci Regionale pentru Alimente formeaza o retea nationala de solidaritate, salvand alimente de la pierdere si risipa prin preluarea acestora de la companiile din lantul agroalimentar si donandu-le organizatiilor caritabile care au in grija persoane vulnerabile. Din 2016, Bancile pentru Alimente din Romania au salvat peste 22.100 tone de alimente, transformandu-le in aproximativ 44,2 milioane de portii de hrana pentru peste 256.650 persoane in dificultate.

Despre Nestlé

Nestlé este prezenta in România din 1995, avand in portofoliu branduri precum NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina si NAN. Nestlé Romania s-a implicat in initiative ecologice si de responsabilitate sociala, plantand 90.000 de copaci in ultimii 3 ani pentru a contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon pana in 2050.

Initiativele globale Nestlé

In 2017, Nestlé a implementat masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Aceste masuri includ consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea initiativei “Nestlé needs YOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu.

Nestlé for Healthier Kids

Programul „Nestlé for Healthier Kids” reuneste toate eforturile Nestlé pentru a sprijini parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la cercetare si formularea produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. In Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos – SETS”, initiat de Fundatia PRAIS.

Nestlé needs YOUth

Ambitia Nestlé prin initiativa globala „Nestlé needs YOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in 2030. Aceasta initiativa globala coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World

Nestlé doreste ca produsele sale sa fie nu doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, cu apa ca una dintre ariile prioritare.