Ziua Mondiala a Veganului

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, sarbatoreste World Vegan Day prin brandul sau GARDEN GOURMET®, realizat din ingrediente pe baza de plante.

Toate produsele din aceasta gama, lansate in Romania de divizia out-of-home, Nestlé Professional, au certificare vegana. Nestlé ofera alimente consumatorilor care doresc sa-si reduca consumul de carne si sa manance mai multe alimente pe baza de plante, pentru a avea un stil de viata mai sanatos, cu un impact redus asupra mediului.

La nivel mondial, consumul de carne tinde sa scada in favoarea preparatelor de origine vegetala, care s-au diversificat si raspandit pe o scara larga. In Romania, peste 50% dintre adulti declara ca si-au redus consumul de carne in ultimul an si intentioneaza sa mentina acest obicei1. Din ce in ce mai multi oameni se declara flexitarieni, alegand sa consume carne doar ocazional. 40% dintre romani se declara flexitarieni, conform unui studiu Smart Protein Project.1 Acest lucru este mai mult decat un trend, este o schimbare de mentalitate in randul consumatorilor. Factorii care determina cresterea categoriei plant-based sunt impactul asupra mediului, un stil de viata sanatos, grija fata de animale si motivele care tin de credinte si religie. Consumatorii devin din ce in ce mai informati si dornici sa fie mai prietenosi cu mediul si constienti de ingredientele regasite in alimentele pe care le consuma. Daca ne uitam la ultimii doi ani, gama de produse “plant-based” disponibila pe piata din Romania, de la diversi producatori, a crescut intr-un ritm exponential, iesind din acea zona de produse nisate si stabilind o categorie de sine statatoare.

Un studiu realizat de Nestlé, in colaborare cu Masimi, la inceputul acestui an la nivel de zona (Romania, Bulgaria si Serbia), arata ca romanii si bulgarii sunt mai constienti de importanta si relatia dintre alimentatia lor si sustenabilitatea mediului (64%, respectiv 51%). Aproximativ jumatate dintre cetatenii din toate cele trei piete (romanii – 50%, bulgarii –53%, sarbii – 49%) consuma cel putin 1-2 mese pe saptamana pe baza de plante, proteine pe baza de plante si mese fara carne.

Romanii consuma 51% mese pe baza de plante, 46% fara carne si 40% proteine pe baza de plante. Cel mai mare potential pentru mesele pe baza de plante este vazut in Romania si Serbia, unde peste 40% dintre consumatori intentioneaza sa creasca consumul de acest tip de alimente in viitor, comparativ cu aproximativ unul din trei rezidenti sub 50 de ani in Bulgaria (28%).

In prezent, pe piata din Romania, Nestlé Professional a lansat patru produse GARDEN GOURMET® – Sensational Burger, Fillet Pieces, Vegan Nuggets si Vegan Schnitzel, urmand ca pana la finalul acestui an sa extinda gama prin lansarea celui de-al cincilea produs: GARDEN GOURMET® Vegan Mince. Toate aceste produse au certificare vegana. Acestea sunt disponibile in Romania prin intermediul partenerului din sectorul HoReCa, Marathon Distribution Group SRL, sau direct in cadrul retelelor Metro Cash & Carry si Selgros Cash & Carry. Numarul de locatii HoReCa in care sunt listate produsele din gama GARDEN GOURMET® a crescut constant de la o luna la alta, ajungand in prezent la peste 320 de restaurante. Incepand cu luna martie a acestui an, consumatorii care au vizitat zona de Gastro Carrefour, au putut achizitiona si gusta preparate realizate cu GARDEN GOURMET® Fillet Pieces & Vegan Nuggets. Aceste produse sunt prezente in 42 de hipermarketuri, la nivel national, si pot fi gasite sub urmatoarele denumiri: „Tigaie Vegana”, „Pilaf Vegan” si „Vegan Nuggets Menus”.

Tot in prima parte a acestui an, a luat nastere parteneriatul intre Nestlé Professional si SC PLEURO IND SRL (Bite Sandwiches). Consumatorii pot gusta doua tipuri de sandwichuri Bite® senzationale, realizate cu ingrediente GARDEN GOURMET® Fillet Pieces & Vegan Nuggets – “Sandwich vegan Fillet GARDEN GOURMET® cu salata Coleslaw” si “Bagheta Maia Nuggets GARDEN GOURMET®, Ardei copt”. Ambele produse sunt preparate integral cu ingrediente de origine vegetala, deci potrivite persoanelor care consuma doar preparate vegane. Acestea pot fi achizitionate din lanturile de magazine Kaufland (150 locatii) si Mega Image (100 locatii), cat si din benzinariile Mol (cu exceptia statiilor ce contin un Fresh Corner) si OMV. Nestlé Professional va continua acest parteneriat cu SC PLEURO IND SRL (Bite Sandwiches), prin lansarea altor produse care sa contina ingrediente din portofoliul sau, avand un numitor comun: ingrediente de inalta calitate, fara a face vreun compromis la gustul sau aspectul produselor.

“Cand vine vorba de brandul GARDEN GOURMET®, dorim sa crestem constientizarea faptului ca putem contribui cu totii la sustenabilitate prin alegerile noastre zilnice mai ecologice. Acesta este scopul nostru, nu numai in comunicarea cu consumatorii, ci si cu toti asociatii si partenerii prin intermediul lantului de aprovizionare cu care construim si dezvoltam GARDEN GOURMET®.Produsele GARDEN GOURMET® sunt rezultatul a 35 de ani de cercetari si inovari continue. In timpul procesului de dezvoltare a produselor, am efectuat numeroase studii in care am implicat consumatorii si ne-am consultat cu diversi bucatari, pentru a-i apropia de produsele GARDEN GOURMET®, care se potrivesc bine cu toate ingredientele cu care gatim.Pe langa boabele de soia, care nu sunt modificate genetic, produsele noastre contin o mare varietate de legume si cereale, pentru a crea aspectul, gustul, textura si proprietatile de gatire asemenea carnii adevarate. Gustul grozav este un element cheie si nu am facut compromis de la acesta niciodata. Cu ocazia Vegan Day, invitam consumatorii sa guste produsele noastre vegane pentru a se convinge daca sunt potrivite cu ceea ce-si doresc sa consume pentru a avea o alimentatie sanatoasa, echilibrata si prietenoasa cu mediul”, spune Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestlé Professional.

Pentru ca sustine ca nutritia este unul dintre factorii care contibuie semnificativ la imbunatatirea calitatii vietii, Nestlé a creat VeggiePortia – ghidul spre o alimentatie mai bogata in alimente de origine vegetala. Omnivori, vegetarieni, vegani sau flexitariani, VeggiePortia ii ajuta pe toti sa-si pregateasca mese echilibrate pe baza de vegetale, care asigura toti macronutrientii de care aunevoie (proteine, carbohidrati, grasimi), precum si o buna parte din micronutrienti (vitamine si minerale). Depinde de fiecare cate mese pe baza de plante dorestesa consume intr-o saptamana.Fiecare isi adapteaza meniul saptamanal la stilul de viata si la nevoile salenutritionale. Nestlé recomanda o regula simpla: 3 zile din 7 doar alimente vegetale, aplicand principiile VeggiePortiei.

Gama GARDEN GOURMET®

GARDEN GOURMET® Sensational Burger
GARDEN GOURMET® Sensational Burger

GARDEN GOURMET® Sensational Burger are un termen de valabilitate de 12 luni in ambalaj original sigilat depozitat la 18 grade Celsius. Odata decongelat se pastreaza la aproximativ 5 grade Celsius si se consuma in maximum 5 zile. Produsele sunt ambalate in pungi de 2 kg, 17 bucati de burgeri in punga. Se prepara la cuptor la 200 grade Celsius timp de 10-12 minute, iar la tigaie/grill/friteuza la temperatura de 74 grade Celsius.

filet pieces asian seasoningFilet pieces mexican seasoningfilet pieces mediterranean seasoning

GARDEN GOURMET® Fillet Pieces se pot adauga in salate, supe, tortilla, sandwichuri, paste, tocana. Se prepara la cuptor la 180 grade Celsius timp de 12-15 minute sau la tigaie la foc moderat timp de 6-8 minute. Termen de valabilitate: 15 luni in ambalaj original sigilat depozitat la -18ºC .

GARDEN GOURMET® Vegan Nuggets

GARDEN GOURMET® Vegan Nuggets sunt un preparat ideal pentru toata familie, bogat in proteine si o sursa importanta de fibre. Se prepara la friteuza la 170 grade Celsius timp de 2 minute, la tigaie timp de 7 minute la foc moderat sau la cuptor la 180 grade Celsius timp de 8 minute. Termen de valabilitate: 15 luni in ambalaj original sigilat depozitat la -18ºC.

GARDEN GOURMET® Vegan Schnitzel

GARDEN GOURMET® Vegan Schnitzel combina crusta crocanta de la exterior cu suculenta si aroma grozave de la interior. Bogat in fibre si proteine de origine vegetala, acest preparat este gatit in prealabil si poate fi cu usurinta incalzit la cuptor, in tigaie sau grill. Poate fi servit ca fel principal alaturi de o garnitura din cartofi sau legume, sau poate fi adaugat in salata, supa, sandwich sau wrap. Se poate prepara in friteuza, la tigaie, cat si la cuptor (pentru produs congelat). Termen de valabilitate: 15 luni in ambalaj original sigilat depozitat la -18ºC .

Avantajele oferite de gama GARDEN GOURMET® pentru parteneri sunt urmatoarele: alimentele de origine vegetala pot imbunatati perceptia clientillor asupra restaurantelor, solutiile senzationale din ingrediente pe baza de plante, o gama variata de feluri de mancare vegetariana pentru cei mai mofturosi consumatori. Produsele GARDEN GOURMET au o textura moale sau fibroasa, au un gust asemanator cu aroma de pui, au crusta, si vin in forme diverse de la bucati filet, snitel, nuggets si hamburger. Produsul este foarte bogat in proteine. De asemenea, gama se prepara foarte rapid si usor, iar metodele de gatire sunt la tigaie, la grill, la cuptor sau in friteuza, ceea ce duce la o experienta placuta de preparare.

Despre Nestlé

Initiativele globale Nestlé:

In 2017, Nestlé a luat o serie de masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numara consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea initiativei “Nestlé needs YOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu. Nestlé isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evalueaza cei mai mari 25 de producatori de alimente din lume, concentrandu-se pe politicile, practicile si performantele lor legate de nutritie. Pozitia de top conferita Nestlé este recunoasterea angajamentului sau permanent fata de nutritie si sanatate, precum si angajamentul sau de a ajuta la abordarea provocarilor globale ale obezitatii si subnutritiei.

Nestlé for Healthier Kids

Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care sustin parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la activitati de cercetare si formulare a produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. in Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos – SETS”, initiat de Fundatia Prais.

Nestlé needs YOUth

Ambitia Nestlé in ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestlé needs YOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in anul 2030. Aceasta initiativa globala combina si coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.

Nestlé for a Waste Free World

Nestlé doreste ca produsele sale sa nu fie doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.