
Bun pentru tine, Bun pentru planeta – Noua strategie de nutritie de la Nestlé, in pas cu nevoile consumatorilor de astazi!
De peste 150 de ani, nutritia este in ADN-ul Nestlé, iar astazi, compania face un pas inainte cu noua sa strategie: “Bun pentru tine, Bun pentru planeta”. Aceasta initiativa revolutionara urmareste sa ofere consumatorilor solutii alimentare mai sanatoase si mai sustenabile, contribuind la un viitor mai verde si mai echilibrat. Nestlé continua sa creeze produse care sustin un stil de viata sanatos, oferind solutii nutritive si prietenoase cu mediul, contribuind la un viitor mai verde si mai echilibrat.
Noua strategie de nutritie a celor de la Nestlé se concentreaza pe doua directii esentiale: imbunatatirea valorii nutritive a produselor si educatia pentru un stil de viata mai echilibrat si sustenabil. Astfel, Nestlé isi propune sa creasca vanzarile de produse nutritive cu pana la 25 de miliarde CHF (21-26 miliarde euro) pana in 2030. In 2023, 59% din vanzarile nete (fara PetCare) au provenit din produse sanatoase, conforme cu standardele internationale Health Star Rating, incluzand alimente pentru bebelusi, suplimente de vitamine si minerale si soluții de nutritie medicala.
Nestlé isi ridica standardele nutritionale prin adaugarea de ingrediente benefice, precum cereale integrale, fibre, vitamine si minerale. In acelasi timp, continua sa reduca continutul de zahar, sarea si grasimile saturate, folosind tehnologii brevetate de ultima generatie. Mai mult, pentru a sustine un stil de viata sanatos, Nestlé anunta ca toate dulciurile destinate copiilor vor avea un maxim de 110 calorii per portie, oferind astfel gustari delicioase, dar echilibrate.
„Nutritia a evoluat rapid si semnificativ, atat ca stiinta, cat si ca perceptie. Pentru cei mai multi dintre noi, mancarea nu mai este doar o sursa de energie si nutrienti, cum sunt: glucidele, proteinele, grasimile, vitaminele si mineralele. Alimentele interactioneaza si cu starea noastra emotionala intr-o relatie bidirectionala, adica alimentele ne pot influenta starea psihica, inclusiv procesele cognitive, dar si starea nostra are efecte asupra consumului de alimente. Nu in ultimul rand, mancarea are un important rol social, care in Romania este foarte bine definit”, explica Nicoleta Tupita, dietetician autorizat si Manager Nutritie Nestlé Romania, Bulgaria si Tarile Adriatice.
Nestlé isi propune sa aduca pe masa consumatorilor produse potrivite pentru fiecare moment al vietii, pentru orice ocazie, oferind solutii care imbina gustul si nutritia cu sustenabilitatea. Cu totii ne dorim alimente delicioase, hranitoare si prietenoase cu mediul, insa realitatea este ca 3 miliarde de oameni la nivel global nu au acces la o alimentatie sanatoasa. Provocarile legate de accesibilitate, timp, tentatii alimentare si informatii limitate raman bariere majore. Nestlé isi asuma rolul de a ghida consumatorii spre alegeri alimentare echilibrate si sustenabile, adaptate nevoilor reale.
Pentru a inspira consumatorii sa faca alegeri alimentare mai sanatoase, Nestlé a lansat o serie de initiative educationale, de la etichetare nutritionala transparenta pana la programe de nutritie in scoli si retete echilibrate, aliniate reglementarilor locale. Sub umbrela globala Nestlé for Healthier Kids, compania promoveaza un stil de viata sanatos si, prin ghidul NutriPortia, ofera parintilor solutii simple pentru pregatirea meselor echilibrate pentru intreaga familie. In plus, Nestlé isi mentine angajamentul voluntar de a nu face marketing catre copiii sub 16 ani pentru dulciuri sau alimente care nu indeplinesc criteriile nutritionale stricte.
Prin noua strategie “Bun pentru tine, bun pentru planeta”, Nestlé isi amplifica eforturile pentru a oferi consumatorilor acces la o alimentatie echilibrata, fara a compromite sustenabilitatea. Compania se angajeaza sa creeze produse care nu doar sa raspunda nevoilor nutritionale ale oamenilor, dar sa fie si prietenoase cu mediul, contribuind astfel la un stil de viata mai sanatos si un viitor mai verde.
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent in Romania din 1995, printre brandurile din portofoliul sau numarandu-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. In Romania, Nestlé s-a implicat si in initiative ecologice si de responsabilitate sociala. In ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon pana in 2050.
Initiativele globale Nestlé
In 2017, Nestlé a luat o serie de masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numara consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea initiativei “Nestlé needs YOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu. Nestlé isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evalueaza cei mai mari 25 de producatori de alimente din lume, concentrandu-se pe politicile, practicile si performantele lor legate de nutritie. Pozitia de top conferita Nestlé este recunoasterea angajamentului sau permanent fata de nutritie si sanatate, precum si angajamentul sau de a ajuta la abordarea provocarilor globale ale obezitatii si subnutritiei.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care sustin parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la activitati de cercetare si formulare a produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. In Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos – SETS”, initiat de Fundatia PRAIS.
Nestlé needs YOUth
Ambitia Nestlé in ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestlé needs YOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in anul 2030. Aceasta initiativa globala combina si coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé doreste ca produsele sale sa nu fie doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.