
Cea mai populara bautura din lume si a doua cea mai comercializata marfa pe glob, dupa petrol, este cafeaua, iar Europa este cel mai mare importator – cumva normal, daca ne gandim ca cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, Nestlé, isi are originile pe vechiul continent. Practic, peste 14% din cafeaua consumata in intreaga lume este NESCAFÉ.
Un volum urias de munca, investitii de miliarde de euro in agricultura sustenabila si aproape 50 de ani de cercetari stiintifice sunt trei ingrediente pe care nu le simti atunci cand bei o ceasca de NESCAFÉ, acasa sau la cafenea, cu sau fara zahar. Sunt nu mai putin de 15 etape distincte intre momentul culegerii fructului de cafea si cel in care ajungi ca sorbi din nectarul negru, care se pot intinde pe cel putin jumatate de an de la recoltare, in functie de foarte multe elemente, de la prelucrare si stocare, la transport si depozitare, si asa mai departe.
Pentru a asigura culturi echitabile si sustenabile in cat mai multe arealuri de provenienta a cafelei, Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, a lansat in 2010 un program ambitios de sprijinire a fermierilor de cafea. Intre 2010 si 2020, in cadrul NESCAFÉPlan, au fost livrati 235 de milioane de puieti de arbore de cafea din soiuri altoite si care au generat un consum de apa cu 53% mai mic – ce necesita mai putine irigatii.
Performanta a fost posibila datorita progreselor de la centrul de cercetare din Tours, Franta, unde Nestlé deruleaza teste cu 26 de soiuri Arabica si 72 Robusta, din diferite arealuri geografice, pentru a crea altoi mai rezistenti la boli, paraziti si schimbarile climaterice.
Aceste soiuri au capacitatea de a genera recolte cu 25% pana la 100% mai mari, in functie de conditiile locale, cu un consum de apa mult diminuat. De exemplu, un proiect de cercetare multianual cofinantat de Nestlé a relevat ca este suficient un consum de apa cu 60% mai mic (de la 1.000 de litri la 400 de litri) per arbore de cafea, folosind metode moderne. Aceasta economie a condus la un consum de energie mai mic, pentru pomparea apei, si la o reducere cu 53% a consumului de apa pentru irigarea plantatiilor de cafea sustinute de Nestlé, din 2010 pana in 2020.
Peste 700.000 de fermieri de cafea din 15 tari din America Latina si de Sud, Africa, Asia si Indochina, au beneficiat de sprijinul Nestlé pentru a dezvolta recolte mai eficiente din toate punctele de vedere. In consecinta, In 2020, 75% din cafeaua NESCAFÉ avea surse perfect trasabile, ceea ce inseamna o transparenta a traseului bobului de cafea de la ferma pana in depozitele companiei. Planul este ca 100% din boabele de cafea folosite de Nestlé sa fie trasabile pana in 2025.
„Credem foarte mult in motto-ul nostru „GoodFood,Good Life” care sta la baza parteneriatelor pe care le avem cu companii de toate formele si dimensiunile. Prin tot ceea ce facem cautam sa le oferim clientilor si partenerilor nostri din diferite segmente ale canalului out of home (HoReca, office&industry, retail-convenience) produse si servicii de cea mai buna calitate, relevante pentru piata, pentru consumatorul final. Un mix de elemente care puse impreuna converg catre scopul final si anume acela de a oferi consumatorilor garantia unei experiente de calitate. Sustenabilitatea este o componenta foarte importanta a acestui mix, iar in acest sens cafeaua NESCAFÉ pe care-o folosim in Romania, pentru produsele dedicate Nestlé Professional, provine din surse 100% perfect trasabile, acest lucru insemnand controlul calitatii si provenientei acesteia pe intregul traseu al boabelor de cafea, de la fermier pana la noi, prin tot sistemul logistic mondial”, spune Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestlé Professional.
Trasabilitatea materiei prime este de o importanta cruciala pentru calitatea produsului finit, dar si pentru certificarea provenientei si modului de cultivare si recoltare a cafelei, din surse sigure din punct de vedere al sigurantei alimentare.
In 20 dintre fabricile NESCAFÉ din intreaga lume, Nestlé foloseste zatul de cafea uzat pe post de biocombustibil, economisind astfel 555.000 de barili de petrol pe an, adica echivalentul unei emisii anuale de 195.000 de tone de dioxid de carbon.
In toata lumea, 125 de milioane de oameni din 22 de tari din America Latina si de Sud, Africa, Asia si Indochina, traiesc din cultivarea cafelei in 12,5 milioane de ferme care au o suprafata medie de pana la doua hectare.
***
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent in Romania din 1995, printre brandurile din portofoliul sau numarandu-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, AfterEight, Maggi, Purina sau NAN. In 2021 (ultimul an pentru care exista raportari oficiale), Nestlé Romania a avut o cifra de afaceri de 1,1 miliarde de lei (224 mil. euro), in creştere cu 18% faţa de anul precedent.In Romania, Nestle s-a implicat si in initiative ecologice si de responsabilitate sociala. In ultimii 3 ani companii a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon pana in 2050.
Initiativele globale Nestlé
In 2017, Nestlé a luat o serie de masuri pentru accelerarea progresului in vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a actiunilor de imbunatatire a calitatii vietii si contributiei la un viitor mai bun. Printre acestea se numara consolidarea programului “Nestlé for HealthierKids”, extinderea initiativei “Nestlé needsYOUth” si dezvoltarea activitatilor de management sustenabil al performantei de mediu. Nestlé isi mentine pozitia de lider global in industria de alimente si bauturi prin portofoliul de produse sanatoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access ToNutritionInitiative (ATNI) evalueaza cei mai mari 25 de producatori de alimente din lume, concentrandu-se pe politicile, practicile si performantele lor legate de nutritie. Pozitia de top conferita Nestlé este recunoasterea angajamentului sau permanent fata de nutritie si sanatate, precum si angajamentul sau de a ajuta la abordarea provocarilor globale ale obezitatii si subnutritiei.
Nestlé for HealthierKids
Programul „Nestlé for HealthierKids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care sustin parintii si tutorii sa creasca copii mai sanatosi, de la activitati de cercetare si formulare a produselor pana la servicii de educatie si nutritie inovatoare pentru un stil de viata sanatos. in Romania, aceste eforturi se regasesc sub umbrela programului „Si eu traiesc sanatos – SETS”, initiat de Fundatia PRAIS.
Nestlé needsYOUth
Ambitia Nestlé in ceea ce priveste initiativa globala de tineret „Nestlé needsYOUth” este sa ajute 10 milioane de tineri din intreaga lume sa aiba acces la oportunitati de cariera pana in anul 2030. Aceasta initiativa globala combina si coordoneaza toate activitatile care sustin tinerii din intreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a WasteFree World
Nestlé doreste ca produsele sale sa nu fie doar mai gustoase si mai sanatoase, ci si mai bune pentru mediu. Ambitia Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.