Imunizarea in anotimpul rece

Pentru ca iarna se apropie cu pasi repezi, trebuie sa ne gandim la imunizarea intregii familii. De aceea, am gasit cateva modalitati prin care v-ati putea mentine sistemul imunitar intact pe timpul iernii.

Vom prezenta cateva metode eficiente de prevenire a racelii in anotimpul rece.
Este recomandat sa includeti in meniul zilnic fructele si legumele, in functie de preferinte si evident in functie de ceea ce stiti ca va face bine.

Cateva recomandari!

Citrice

• Citricele (portocalele, mandarinele, lamaile, clementinele, grepfrut-ul) au un continut ridicat de vitamina C, reponsabila pentru lupta impotriva infectiilor. Vitamina C este foarte importanta deoarece corpul nostru nu o produce si nici nu o inmagazineaza.

Ardei gras rosu
• Ardeii rosii care contin multa vitamina C ce intaresc sistemul imunitar si mentin pielea tanara. Au proprietati antioxidante si anti-inflamatorii.

Brocoli
• Brocoli, fiind o sursa foarte buna de vitamine: A, C si E, minerale, antioxidanti
si fibre, ramane cel mai sanatos aliment pe care puteti sa-l consumati (secretul este
sa-l gatiti cat mai putin, spre deloc).

Usturoiul
• Usturoiul, il gasiti in toate bucatariile din lume, fiind un ingredient savuros,
recunoscut pentru calitatile sale nutritionale, conform NCCIH (National Center for
Complementary and Integrative Health). O proprietate foarte importanta a usturoiului este aceea de a scadea tensiunea arteriala. Usturoiul contine un compus care se numeste alicina, responsabil pentru gustul si mirosul specifice.

Ghimbir
• Ghimbirul are proprietati antiinflamatorii care contribuie la imbunatatirea functionarii sistemului digestiv si intarirea sistemului imunitar. Reduce usturimile gatului si senzatiile de ameteala. De asemenea, ajuta la la scaderea colesterolului.

Spanac
• Spanacul contine vitamica C, numerosi antioxidanti cu ajutorul
carora putem lupta mai eficient impotriva infectiilor. La fel ca si broccoli, spanacul
are o eficienta crescuta daca este gatit putin.


• Migdalele reprezinta o sursa importanta de vitamina E si are nevoie de
prezenta grasimilor pentru a fi absorbita corect in organism.

Ceasiul verde
• Ceaiul verde contine un antioxidant foarte puternic, epigallocatechinele gallate,
care ajuta la moderarea pierderilor de energie pe parcusul unei zile. Ceaiul verde contine catechinie, polifenoli care diminueaza viteza de reactie a lipazelor gastrice si pancreatice – enzime responsabile de conversia caloriilor in grasimi. O alta actiune a catechinelor este aceea de a opri evolutia si cresterea celulelor canceroase. Cofeina care se regaseste in ceaiul verde este responsabila pentru supresia poftei de mancare.

Fructe de padure
• Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti si contin cantitati consistente de vitamina C, vitamina B, vitamina E, vitamina A, cupru, seleniu, zinc, fier si multe alte elemente. Toate acestea stimuleaza sistemul imunitar si previn infectiile. Daca doriti sa va protejati de raceala, febra si boli infectioase, consumati fructe de padure.

Avocado
• Avocado este extrem de bogat in nutrienti, hranitor si sanatos. Este bogat in vitamine. Contine 13 vitamine: A, C, D, E, K, E si 8 tipuri de vitamina B, inclusiv B6, B12 si acid folic, precum si alte elemente nutritive potasiu, luteina, antioxidanti, grasimi monosaturate. Consumul de avocado are efecte benefice asupra organismului protejandu-va si facandu-va mai rezistenti la virusi si microbi. De asemenea, contribuie la intarirea oaselor, intarirea suprafetei dintilor, ajuta la scaderea colesterolului, reglarea tensiunii arteriale, duce la stoparea cresterii si dezvoltarii celulelor canceroase, stopand astfel aparitia cancerului. Datorita continutului ridicat de grasimi monosaturate, avocado este unul din cele mai puternice alimente antioxidante. Astfel, ofera protecti impotriva bolilor de inima si a atacurilor de cord/infarct. Cei care mananca in mod regulat avocado vor fi feriti de atac cerebral datorita reglarii presiunii sangelui. Bogat in antioxidanti si vitaminele E si B, avocado contribuie la intarirea sistemului nervos si stimularea sistemului imunitar, ajuta la eliminarea stresului si ameliorarea unor probleme sexuale precum infertilitate ori impotenta. Avocado este bogat in potasiu, substanta importanta a carei deficienta poate da nastere depresiei si extenuarii.

Acestea sunt doar cateva din multitudinea de alimente care ajuta la imunizarea organismului pentru anotimpul rece.Varietatea este cheia unei alimentatii corecte, menite sa combata raceala. In acelasi timp, trebuie sa acordam atentie si cantitatii, in asa fel incat sa beneficiem de toate vitaminele, in egala masura.

Se spune ca avem nevoie de 90 de zile pentru ca o anumita activitate sa devina un
obicei. Cred ca putem incepe chiar ACUM sa consumam aceste super alimente…asa, ca experiment… daca nu ne place, ne putem intoarce oricand, la vechiul comportament.

Autor: Sofia- Mihaela Menagachi