mituri alimentare

De multe ori v-ati intrebat daca dietele, retetele magice de slabire, curele de care ati auzit, citit sau v-au spus altii sunt adevarate sau, mai bine zis se potrivesc pentru fiecare dintre voi.

Cu siguranta nu. De ce? Pentru ca totul trebuie sa fie personalizat si sa fie urmate sub supravegherea unui specialist, iar daca acel specialist este si medic nutritionist, cu atat mai bine.

Am citit despre “falsele mituri” si am vrea sa le impartasim cu voi. Dar, nu uitati! Apelati la specialisti pentru a avea parte de sanatate maxima si rezultatele dorite!

Alimente care ingrasa

Am citit ca, toate alimentele, mai putin apa, aduc calorii in dieta pe care o urmam, daca sunt mancate in cantitati mari. Mai devreme sau mai tarziu, kilogramele in plus apar, in functie de caloriile pe care alimentele respective le contin. Nu atat alimentele luate separat sunt “periculoase” si neindicate in cure de slabire, cat combinarea anumitor alimente cu altele. De exemplu, carnea cu carbohidrati: cartofi, paste, branzeturile cu carne, etc. Astefel, tineti cont de combinatiile pe care le faceti, dar si de numarul de calorii pe care le au alimentele atunci cand vreti sa alcatuiti un meniu usor.

Grepfrutul slabeste

Grepfrutul este exemplul clasic de fruct recomandat in curele de slabire, fruct “recomandat pentru puterea de a slabi”. Se presupune ca sucul proaspat stors de grepfrutul, ca si cel de lamaie, datorita aciditatii lor, ajuta la eliminarea grasimilor. Astfel s-a ajuns la celebra dieta de slabit cu grepfrut, care s-a dovedit a fi pana la urma un truc publicitar menit sa creasca vanzarile de citrice. Sa fim seriosi!

Uitati de paine daca vreti sa slabiti

Painea, este primul aliment pe care o persoana care vrea sa slabeasca il elimina din meniul zilnic, total sau partial. Am citit ca nutritionistii spun ca acest lucru este o mare greseala. Putem reduce cantitatea de paine, o putem elimina pe cea alba, inlocuind-o cu paine neagra, de secara, cu seminte. In realitate,painea si celelalte fainoase sunt bogate in carbohidrati de care organismul are nevoie de un metabolism normal. De aceea, nu trebuie eliminate total din alimentatie. Ele asigura si o buna digestie datorita fibrelor pe care le contin.

Painea prajita nu ingrasa

Acesta este un alt mit fals. Painea prajita are acelasi numar de calorii ca si painea proaspata.Prin prajire se elimina apa din paine si nu caloriile. Asa ca, mancati cu masura si painea prajita.

Apa bauta in timpul meselor ingrasa

Si acesta este un mit cat se poate de fals! Apa nu contine calorii, deci nu are cum sa ingrase. Dar, in prezenta anumitor afectiuni renale, cardiace sau hepatice, apa se poate acumula in tesuturi, formand edeme si acest lucru duce la cresterea in greutate, care dispare, odata cu edemele, daca se aplica un tratament adecvat bolii de care sufera persoana respectiva. Aceste tratamente nu se iau dupa ureche, nu se iau ca asa am citit, ca asa mi-a spus X sau Y. Mergeti la medic, faceti analizele care vi se recomanda si evident urmati tratamentul primit de la medic.

Apa ajuta in curele de slabire tocmai prin faptul ca bauta in cantitati mici, des, poate infrana senzatia de foame. Daca beti apa inaintea meselor, cu siguranta veti manca mai putin.

Fructele mancate imediat dupa masa ingrasa

Ordinea in care mancam alimentele nu influenteaza totalul caloriilor zilnice. Un fruct aduce aceleasi calorii, indiferent daca este mancat inainte sau dupa masa. Avantajul pe care il aveti daca mancati fructe inainte de masa este acela ca apare senzatia de satietate, datorita continutului de apa si fibre , iar in acest caz senzatia de foame este atenuata foarte mult si chiar daca urmeaza mancarea propriu zisa, cantitatea consumata va fi mai mica.

Eliminati o masa din cand in cand, mai ales cina

Este un mit cat se poate de fals! In mod normal, in alcatuirea unui meniu trebuie sa tinem cont de activitatea fizica pe care o depuneti. Persoanele cu activitate fizica intense va avea un meniu bogat in calorii , iar persoanele sedentare sau cu activitate moderata, vor manca mai putine calorii. S-a constatat ca persoanele care sar peste pranz sau cina in speranta ca vor slabi, nu fac decat sa-si deregleze metabolismul, incetinindu-l. Persoanele care mananca putin si des au un metabolism mai rapid, in timpul caruia arderea caloriilor se face regulat. Este recomandat sa nu eliminati nici o masa din programul alimentar zilnic. S-a dovedit ca cele mai bune rezultate pentru pastrarea unei greutati potrivite s-au obtinut de catre cei care au luat 5 mese usoare pe zi, de la care nu au lipsit fructele si legumele proaspete.

Partea alba a legumelor este mai saraca in calorii

Continutul in calorii al diferitelor parti ale legumelor este aproape acelasi. Diferentele sunt minime si nu este cazul sa eliminam partea verde care contine vitamine si este recomandata pentru o dieta sanatoasa.

Morcovii imbunatatesc vederea nocturna

Trebuie sa stiti ca, morcovii imbunatatesc vederea doar daca exista o dificultate de adaptare la trecerea de la lumina la intuneric, datorata absentei Vitaminei A. Daca aceasta afectiune are alte cause, consumul masiv de morcovi nu ajuta.

Alimentele care contin grasimi vegetale sunt mai sanatoase

Acest mit este adevarat pentru ca grasimile vegetale contin acizi grasi nesaturati. Dar trebuie sa tinem cont de faptul ca exista si unele uleiuri rafinate (de palmier, de cocos) care sunt folosite in industria alimentara in cantitate mare si care contin grasimi saturate, daunatoare organismului, daca sunt consumate in cantitate mare.

Carnea rosie nu este atat de nutritiva precum carnea alba

Carnea rosie este la fel de hranitoare ca si carnea alba. Carnea rosie (de vita, de manzat, porc, vanat) contine o cantitate mai mare de fier, necesar organismului in procesul de formare a globulelor rosii din sange.

Pestele si uleiul de masline scad colesterolul

Pestele si uleiul de masline contin acizi grasi nesaturati care favorizeaza scaderea colesterolului. Si uleiurile de floarea soarelui, de porumb, de soia (uleiuri bogate in acizi grasi polisaturati) scad colesterolul (atat pe cel bun cat si pe cel rau). Uleiul de masline scade doar colesterolul rau. Acizii grasi polisaturati sunt necesari organismului in procesul de crestere, in producerea substantelor necesare asigurarii unei tensiuni sanguine normale. De aceea, acizii grasi nu trebuie eliminati total din alimentative. Ideea este sa gatim cu ulei de masline si sa folosim alte uleiuri, extrase la rece, la salate.

Pestele este sanatos, dar in cantitate mare, ingrasa!

Nu este adevarat! Tonul, somonul, sardinele, chiar daca sunt prezenti in meniu de mai multe ori intr-o saptamana, nu ingrasa ci ajuta la slabire. Acestia sunt bogati in acizi grasi (omega 3) care scad colesterolul si riscul de diabet.

Zaharina si indulcitorii sintetici ajuta la slabit

Este fals acest mit, chiar daca, prin consumul lor se reduce numarul de calorii din alimentatie. Zaharina si alti indulcitori sunt produse de sinteza care nu contin calorii, dar au o mare putere de indulcire. Indulcitorii industriali, derivati ai zaharului, dupa ce ajung in organism se divid intr-un radical alcoolic si intr-o molecula de glucoza care are 4 kcal / gram. Aceasta demonstreaza ca alimentele (caramelele, dulciurile, guma de mestecat, etc) ce poarta sigla “fara zahar” duc la cresterea in greutate, daca sunt consumate in cantitate mare. Chair daca nu contin zahar pur, prin metabolizare, elimina glucoza care influenteaza cresterea in greutate.

Bauturile light ajuta la slabit

Bauturile light sunt indulcite artificial cu indulcitorii de care am vorbit mai devreme. Cand e vorba de inlaturarea senzatiei de sete, singura bautura inofensiva este apa. Toate celelalte aduc in organism substante care contin calorii.

Ceaiul, cacaoa si cafeaua slabesc

Acesta este un mit care se alatura celor care sustin ca si cafeaua si cacaoa, ajuta la slabit. Bineinteles ca nu este adevarat, deoarece teina din ceai, cafeina din cafea si teobromina din cacao actioneaza asupra grasimilor din organism, ajutand la eliminarea lor, dar si ceaiul si cafeaua si cacaoa contin, la randul lor, acizi grasi saturati pe care organismul ii retine si care se elimina mult mai greu.

Speram ca v-am dat cateva sfaturi care sa va ajuta sa aveti un echilibru si o sanatate de invidiat!

Aveti grija de voi si de sanatatea voastra si a celor din jur! Nu uitati sa cereti sfaturi specializate si sa nu luati tratamente dupa ureche!

www.labucatarie.ro va ureaza sanatate cu voie buna!


DISTRIBUIȚI
Articolul precedentTort Dobos
Articolul următorTarta cu afine si migdale