
NESCAFÉ, cel mai mare brand de cafea Nestlé, sarbatoreste 85 de ani de la lansare, prilej cu care marcheaza o realizare fara precedent in materie de sustenabilitate pentru traseul cafelei de la cultivatori si pana la modul in care aceasta este produsa, ambalata si consumata, pe fondul unui nou record de consum. Cu 6.000 de cani de NESCAFÉ consumate in fiecare secunda in intreaga lume, Nestlé se angajeaza sa aiba un impact pozitiv asupra vietii oamenilor si asupra planetei, de la ferma la ceasca de cafea. Dar ce inseamna 6.000 de cani/secunda?
Imaginati-va 6.000 de oameni care beau o ceasca de cafea in acelasi moment, in acelasi loc. Ar fi ca si cum, de exemplu,toata populatia orasului Horezu, din judetul Valcea, conform celui mai recent recensamant (sursa), ar bea o ceasca de cafea, in aceeasi clipa. Mai mult, 6.000 de capsule inseamna aproximativ 48 kg de cafea macinata. Extrapoland, capsulele NESCAFÉ consumate intr-un interval standard de 24 de ore la nivel mondial necesita peste 4.000 de tone de cafea macinata – adica echivalentul a 166 de TIR-uri, intr-o coloana de aproape 3,5 km. Intr-o singura zi, pe toata planeta.
Cea de-a 85-a aniversare marcheaza si o realizare remarcabila in materie de sustenabilitate: cafeaua folosita in fabricile din Europa provine integral din surse identificabile, iar zatul de cafea recuperat de la NESCAFÉ este folosit pentru a alimenta centrele sale de productie, ceea ce economiseste alte resurse de energie. In plus, toata aceasta cafea de care ne bucuram in fiecare zi provine din 100 de surse responsabile, ceea ce inseamna ca NESCAFÉ asigura acum trasabilitatea materiei prime de la oricare plantatie pana la oricare centru de distributie. NESCAFÉ Pure Soluble are deja unul dintre cele mai durabile ambalaje: o sticla care poate fi refolosita si este reciclabila la nesfarsit, respectiv ambalajul pliculetelor NESCAFE 3in1 a fost schimbat si acum intregul ambalaj pentru NESCAFE 3in1 este reciclabil.
In Romania, NESCAFÉ a lansat la finalul anului 2022 un serviciu de colectare si reciclare a capsulelor NESCAFÉ® Dolce Gusto®, implementand un proces complex de separare a componentelor – cafea, aluminiu si plastic, materialele rezultate fiind prelucrate si devenind optime pentru reutilizare. Cu ajutorul partenerilor nostri am creat o retea nationala de puncte de colectare si vom continua sa ne concentram pe extindere, astfel incat sa crestem accesibilitatea pentru consumatori.
”In fiecare dimineata, savuram o ceasca de cafea care reprezinta de fapt punctul culminant al unei gigantice industrii agroalimentare si ai carei actori principali depun eforturi pentru a se transforma radical intr-o organizatie 100% sustenabila. Nestlé se afla in fruntea acestui pluton de inovatori in transformarea modului in care se desfasoara agricultura pe planeta noastra. Am oferit cifrele de mai sus pentru a sugera dimensiunea consumului de cafea la nivel mondial si, indirect, amploarea eforturilor Nestlé de a asigura un ecosistem agro-economic durabil”, spune Ramona Haratau, Group Brand Manager Mixes SEM, Nestlé.
Volumul de cafea consumat, in medie, este suficient pentru ca Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare si bauturi din lume, sa faca eforturi fara precedent pentru a asigura un consum durabil de cafea, pentru a crea un ecosistem economic-ecologic prin care natura sa se poata regenera si oferi produsele dorite peste zeci de ani de acum inainte.
In ultimul deceniu, Nestlé a depus eforturi pentru ca tehnicile de cultivare a cafelei sa fie mai durabile pe tot globul prin Planul NESCAFÉ. Bazandu-se pe aceste eforturi, Nestlé a lansat Planul NESCAFÉ 2030 in care si-a definit viziunea de sustenabilitate pentru urmatorul deceniu – pentru a ajuta agricultorii de cafea sa treaca la practicile de agricultura regenerativa si, in acest sens, vizand reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si imbunatatirea mijloacelor de trai ale fermierilor.
”Aceasta noua campanie NESCAFÉ aduce sustenabilitatea in prim-planul comunicarii noastre. Dorim sa ducem consumatorii intr-o calatorie si sa le aratam sustenabilitatea din spatele canii lor de NESCAFÉ, de la modul in care este cultivata cafeaua de calitate, pana la modul in care este produsa, ambalata si livrata. „Asteptati-va la mai mult de la fiecare ceasca” inseamna ca ne angajam sa avem un impact pozitiv asupra vietii cultivatorilor de cafea, precum si asupra planetei”, spune AtanaSkalko, BEO Beverages South East Market.
Pentru a marca cea de-a 85-a aniversare, NESCAFÉ anunta, de asemenea, lansarea unui nou slogan de brand pentru comunicarea globala: „Makeyourworld”, pentru a inspira consumatorii sa faca diferenta pentru ei insisi, comunitatile lor si planeta.