sucuri naturale de fructe

Peste tot circula ideea ca sucurile naturale din fructe stoarse, sunt extrem de sanatoase. De multe ori ni le preparam acasa, convinsi fiind ca astfel ne vom mentine sanatatea la cote maxime.

Adevarul este insa altul…

Lipsa fibrelor din sucurile de fructe este principala problema. Prin procesul de stoarcere, in suc sunt mentinute toate zaharurile continute de fructe, insa fibrele sunt eliminate complet. Fiind constienti de acest lucru, unii dintre noi aleg sa nu elimine pulpa fructului, preferand sa foloseasca un blender. Insa chiar si procedand astfel, fibrele din fruct sunt despartite si rupte in bucati, nemaiavand acelasi efect ca atunci cand consumam fructul ca atare.

Majoritatea zaharului din fructe este reprezentat de fructoza, care nu poate fi procesata decat de ficat. O cantitate redusa de fructoza, de exemplu dintr-un fruct, nu ne face rau, deoarece este consumata impreuna cu fibrele. Fibrele ne protejeaza de efectul fructozei, incetinind absorbtia sa in organism si, de asemenea, ne da senzatia de satietate. Pe de alta parte, sucul de fructe este absorbit imediat, ca orice bautura pe baza de zahar, deoarece fibrele au fost inlaturate.

Unii experti considera ca, consumand fructoza in forma lichida, impiedicam ficatul sa-si indeplineasca functia bine, fapt ce predispune la probleme de sanatate, cum ar fi obezitatea, diabetul zaharat si creste producerea de grasime in organism.

De asemenea, fructoza ne “pacaleste” creierul, facandu-ne sa avem impresia ca ne este inca foame. Astfel, ajungem sa mancam mai mult decat avem nevoie. De asemenea, exista o legatura directa intre consumul regulat de suc de fructe si problemele dentare.

Un studiu efectuat de Dr. Lustig si publicat in “British Medical Journal” in 2013, arata ca un consum crescut de fructe intregi, in special afine, struguri si mere duce la scaderea riscului de a face diabet zaharat. Pe de alta parte, un consum mai mare de suc de fructe creste riscul acestei boli.

Este recomandat un consum de maximum 150 ml suc de fructe pe zi.

Pentru a prepara un suc de fructe ma sanatos, se recomanda adaugarea de legume la acesta, pentru a micsora cantitatea de fructe. De asemenea, daca adaugati la sucul de fructe nuci sau seminte sfaramate, acestea vor incetini absorbtia de zahar in organism.

Pentru a proteja dintii, este recomandata evitarea sucului preparat din citrice. Foarte important de stiut este ca sucul de fructe “inmoaie” smaltul dintilor; dupa ce beti suc de fructe, asteptati o ora inainte sa va spalati cu periuta, pentru a nu afecta smaltul.

In concluzie, este recomandat sa consumati fructele intregi. In cazul in care consumati suc preparat doar din fructe, nu depasiti doza zilnica recomandata de 150 ml, pe cat posibil evitand sucurile doar din citrice.

www.labucatarie.ro va sfatuieste sa aveti grija de sanatatea voastra!