picture

Efectele benefice pe care fructele de vara le au asupra starii de sanatate, alaturi de avantajele nutritionale unice ale acestora, sunt prezentate intr-un articol publicat pe cotidianului francez Le Figaro.Oamenii de stiinta au spus-o si au repetat-o de multe ori: este indispensabil sa te hidratezi corespunzator, mai ales in timpul zilelor caniculare de vara. Apa ramane cea mai buna solutie, fiind totodata cea mai evidenta. Insa hrana solida reprezinta si ea o sursa importanta de lichide, mai ales in cazul fructelor intregi, care sunt compuse din cel putin 85% apa. Acest procent poate sa depaseasca 90% in cazul perelor, al pepenilor galbeni si al pepenilor verzi. „Vedetele” verii, fructele prezinta numeroase avantaje nutritionale. Ele sunt bogate in nutrimente esentiale pentru buna functionare a organismului: vitamine, antioxidanti, minerale si oligoelemente. Ele contin si fibre, care favorizeaza digestia si incetinesc absorbtia zaharului adus in organism chiar de fructul in sine, in timp ce alte alimente bogate in zahar sunt de obicei digerate rapid, in partea superioara a intestinului.

Pe de alta parte, satietatea este astfel favorizata, fapt care intarzie aparitia senzatiei de foame. Alegand produse din fermele bio sau prin spalarea fructelor, este posibila pastrarea cojii, bogata la randul ei in elemente benefice, eliminand in acelasi timp expunerea la actiunea daunatoare a pesticidelor.Toate aceste avantaje fac din fructele intregi un tip de alimente care trebuie privilegiat in regimurile alimentare si in lupta contra obezitatii. Absorbtia incetinita a zaharului protejeaza ficatul si pancreasul in rolul lor de descompunere a alimentelor si de regularizare a glicemiei.Cu toate acestea, nu trebuie sa se creada ca sucurile 100% naturale prezinta aceleasi avantaje ca fructele intregi. Forma lichida antreneaza o digestie foarte rapida: in conditiile in care este nevoie de cateva minute pentru a manca o piersica, doar cateva secunde sunt suficiente pentru a bea un pahar cu suc de piersici, care contine echivalentul in zahar a cel putin doua sau trei fructe. Se pierde totodata avantajul oferit de fibre si adeseori cel al vitaminelor concentrate in coaja. In loc sa beti un pahar cu suc de fructe, ar fi mai bine sa mancati doua fructe intregi.

Un alt sfat: august este luna din an in care pe piata se gasesc cele mai multe fructe – profitati deci pentru a aduce variatie in alimentatia dumneavoastra si, astfel, beneficiile vor fi maximizate. Specialistii de la centrul de cercetari stiintifice preventive de la Universitatea Yale dau urmatorul sfat: „Mancati un curcubeu de fructe: mure, prune, pere, struguri, piersici, capsuni si cirese”.

Sursa: Mediafax


DISTRIBUIȚI
Articolul precedentRulouri de primavara
Articolul următorPlacinta cu iaurt