Fabrica KUMA Romania Banesti

Producatorul de lavoare pentru bai si blaturi de bucatarii custom-made KUMA a fost una dintre primele firme scandinave care au intrat pe piata din Romania. La intrarea pe piata locala, cifra de afaceri a Kuma Romania era de 50.000 de dolari, ajungand in 2017 la 4,4 milioane de euro (din care exportul reprezinta aprox. 85%, iar piata interna, atat retail cat si proiecte, 15%).
Fabrica KUMAKuma Romania este, cronologic, a doua firma daneza (primii fiind cei de la Tuborg) care a venit in Romania. Printre dificultatile intalnite la inceputul activitatii pe piata locala, acum 19 ani, Camelia Olesen, director executiv al companiei, aminteste de inflatie si birocratie. ”La inceput, in 1999, a fost inflatia, aproape de 70%, dar, cu toate acestea, partenerii danezi au avut incredere si au investit in productie. Apoi a fost mentalitatea si multitudinea de formalitati necesare pentru intrarea pe piata romaneasca de la mijlocul anilor 2000“, spune ea.
Camelia Olesen




”Ulterior, lucrurile au intrat pe un trend ascendent, incat lasam in spate obstacolele si ne amintim doar lucrurile frumoase.“

Kuma a inceput productia pe plan local intr-un spatiu inchiriat, dezvoltandu-se treptat si ajungand in 2006, in urma unei investitii de tip green-field in Banesti/Prahova de aproape 2 milioane de euro, sa functioneze intr-o facilitate de productie moderna.
Investitiile si planurile de dezvoltare nu s-au oprit aici. In 2014, compania a alocat investitii de peste 400.000 de euro in proiecte care au vizat, printre altele, o noua sectie de finisare, achizitionarea unei cladiri invecinatatea fabricii, pentru extinderea depozitului, si dezvoltarea unui showroom cu o sala pentru conferinte si sesiuni de training de personal.
Compania, care si-a dublat numarul de angajati in ultimii doi ani, vrea sa investeasca 1 milion de euro in 2018, dar miza raman, in continuare, exporturile.
Tehnologia moderna si standardele inalte de productie si fabricatie permit companiei KUMA obtinerea unor produse de o calitate deosebita, specifice designului nordic minimalist, destinate preponderent pietei din peninsula Scandinava, dar si din Romania si din alte tari europene (Franta, Italia, Olanda, Ungaria, Bulgaria).
Pe piata locala printre principalii clienti ai Kuma din Romania se numara, in retail, magazinele de specialitate din domeniul sanitarelor (Delta Studio, Romstal, Ambient, Piastrelle etc.), iar pentru piata proiectelor, lanturi hoteliere precum Continental, Ibis si Ramada, malluri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza), stadioane (Arena Nationala, stadionul CFR Cluj), aeroporturi (Aeroportul Henri Coanda) si diverse ansambluri rezidentiale si de birouri.Despre KUMA