starbucks logo

Preocupat de bunastarea angajatilor sai si de motivarea continua a acestora, Schultz a pus bazele unui program de sanatate adresat tuturor celor care lucrau la Starbucks. Convingerea lui era aceea ca, pentru a face performanta si a aduce compania pe culmile succesului, angajatii trebuie sa fie multumiti si, mai ales, mandri de beneficiile pe care le au in calitate de membri ai echipei Starbucks.

In aceeasi perioada, Schultz a pus bazele unui puternic sistem de valori si principii care se regasesc si azi in Profilul Companiei Starbucks.

Referitor la retetele Starbucks, initial, Schultz s-a impotrivit total prepararii cafelei folosind lapte dietetic, deoarece considera ca acesta strica gustul cafelei autentice. El a cedat insa in momentul in care a vazut ca un client a intrat intr-o alta cafenea atunci cand i s-a spus ca la Starbucks nu se serveste cafea cu lapte fata grasimi. De fapt, cererea clientilor pentru cafea cu lapte dietetic era atat de mare, incat Schultz a fost nevoit sa accepte acest compromis.

Incepand cu anul 1991, Starbucks a creat propria echipa de arhitecti si designeri, astfel incat aspectul localurilor sa fie unul unitar. Principalele locatii unde erau deschise magazine Starbucks constau in cladiri de birouri, aeroporturi, campusuri universitare, centre comerciale si zone de shopping aglomerate.

In anul 1992 Starbucks a devenit companie publica si a initiat o strategie de expansiune pe 3 ani, astfel ca, in anul 1995, venitul mediu inregistrat de noile magazine s-a ridicat la $700.000, fata de media de $427.000, inregistrata in 1990.

Localurile Starbucks deschise incepand cu anul 1996 aveau obligatoriu una din cele 4 tematici create de echipa de designeri a companiei: „growing”, „roasting”, „brewing” sau „aroma”.

1997 este anul cand espressor-ul Starbucks Barista a fost introdus in magazinele Starbucks.

In acelasi an, au fost puse bazele Fundatiei Starbucks, care se axa pe programe de dezvoltare, sponsorizand proiecte din domenii diverse: sanatate, educatie, ajutor social oferit in special tarilor din lumea a treia. Directiile adoptate de Starbucks in ceea ce priveste responsabilitatea sociala nu se opresc aici. Compania s-a implicat puternic si in proiecte legate de protejarea mediului inconjurator.

In anul urmator, clientii Starbucks au avut sansa sa guste noua bautura Chai Tea Lattè, o combinatie de ceai negru, arome exotice, lapte si miere.

Deoarece compania investea puternic in forta de munca de calitate, noii angajati Starbucks, in special baristii, beneficiau de traininguri care se intindeau pe parcursul mai multor saptamani. Fumatul in localurile Starbucks era interzis. Mai mult decat atat, pentru a pastra aroma proaspata de cafea in interiorul magazinelor, angajatii nu aveau voie sa foloseasca parfum. Multumirea si bunastarea clientilor erau pe primul loc.

Iata cum, pas cu pas, un mic magazin deschis in oraselul american Seattle a devenit un brand iubit in intreaga lume, un loc in care oricine si-ar dori sa lucreze si un spatiu unde ne simtim bine atunci cand iesim cu prietenii, dar si atunci cand cautam un refugiu care sa ne aduca liniste si relaxare.

Sursa: www.georgi.ro

Asta a fost povestea brandului Starbucks